Zsákolás csapatmunkában: íme az első 3D nyomtatott Airless Prototype kosárlabda

Világújdonság: polimer 3D nyomtatott Wilson Airless kosárlabda prototípus
Világújdonság: polimer 3D nyomtatott Wilson Airless prototípus. Forrás: Wilson Sporting Goods Co.

A General Lattice, az EOS és a DyeMansion egyesítette erőit a Wilson Sporting Goods Co.-val, hogy szintet lépjenek a játékban, és bemutassák az iparág első 3D nyomtatott Airless Prototype kosárlabdáját. A közös munka jól szemlélteti az additív gyártás korszakalkotó képességeit, és rávilágít az iparágon belüli csapatmunka előnyeire.

A 3D nyomtatás a hagyományos gyártási módszerekhez képest páratlan tervezési szabadságot ad, sőt, a digitális innováció révén át is formálja a sportipart. A három vállalat szorosan együttműködött: a General Lattice számítógépes tervezési szolgáltatásokat nyújtott, az EOS műszaki központjában a 3D nyomtatást biztosította, a DyeMansion pedig az utómunkát végezte felületkezelési és színezési megoldásaival.

A GL Labs, a General Lattice vállalati megoldásokkal foglalkozó csapata a Wilsonnal együtt azon dolgozott, hogy a tervezési és iterációs folyamatot számítógépes tervezési eszközeinek és munkafolyamatainak használatával racionalizálva életre keltse a koncepciót. 

"A GL Labs és eszközei által biztosított rugalmasság lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az adatokat a tervezési folyamat során integrálják, és így gyorsabban jussanak el az optimális megoldásokhoz."
Nick Florek
a General Lattice vezérigazgatója
3D nyomtatott Wilson Airless prototípus az utófeldolgozás és a befejező lépések előtt. Fotó: Wilson Sporting Goods Co.

Miután a terv véglegesítésre került, az EOS gyártotta 3D nyomtatással az Airless prototípust egy EOS P 396-ossal, speciális anyagok felhasználásával.

“Amit a Wilson az Airless Prototípussal művel, az egy olyan nagyszerű technológiai bemutató, amely ismételten demonstrálja, hogyan lehet teljesen új ötleteket megvalósítani kiforrott alkalmazásokkal. Rendszeresen látjuk az AM innovációt a business-to-business térben, de az utóbbi időben az olyan innovatív szervezetek, mint például a Wilson, egyre kreatívabbak, és azt vizsgálják, hogyan lehet az AM-et prototípusok készítésére és gyártására, valamint tömeges testre szabott termékekre használni, amelyek pontosan azt adják a fogyasztóknak, amit a megvásárolt termékekben szeretnének” – mondta Dr. David Krzeminski, az EOS Additive Minds vezető tanácsadója.